Маєш інформацію? Поділись! Розміщення реклами на порталі

Розділи

 Про нас
 Тех-Каталог
 Прес-Каталог
 Книгарня
 Радіореклама
 Радіонавчання
 Радіоанонс
 Новини радіо
 Радіожиття
 Радіоакції
 Радіостанції
 Радіорозклад
 Радіопродакшн
 Радіолінки
 Радіостатті
 Радіозакони
 Радіословник
 Радіочиталка
 Радіоформати
 Радіорейтинґи
 Радіомузей
 Поради
 Реклама у нас
 Оголошення
 Партнери
 FAQ
 Головна
 Мапа порталу
Пошук в Мережi:


uaportal.com

Спілкування

 Гостьова книга
 Форум
 Чат
 Контакти

:: Бібліотека порталу ::

Радіостатті
 
Тех-Каталог Маєш інформацію? Поділись! Радіонавчання Маєш інформацію? Поділись!
 

Із перших уст

Надія МАРКОВА:

:: Сергій Сай-Боднар: "Найголовніше - закріпити свої позиції на ринку" ::

Тижневик "Говорить і показує Україна" №37 (2336), 5.09.2002

  Розміщення реклами на порталі  
  Радіореклама  

     РАДІО "ДОВІРА" я віднайшла поблизу Рима. Так називається київське кафе, неподалік якого розташувалася скромна зовні й затишна зсередини будівля "Довіри". Сьогодні, крім столиці, радіо під такою назвою звучить в ефірі дванадцяти міст України, серед яких вісім - обласні центри. Отож, напис на дверях директорського кабінету "Радіо "Довіра" слухає вся Україна" не видався мені перебільшенням. Особливо з огляду на таку деталь: ще у липні 1998-го вона першою з українських радіостанцій започаткувала супутникове мовлення, що дозволило "значно стрімкіше проводити регіональну експансію".
     ... Охоронець, більше схожий на клерка, ввічливо запитав моє прізвище й, уточнивши візит у секретарки (довіряй, але перевіряй), дозволив увійти туди, звідки цілодобово лунають новини, спортивні огляди, прогнози, музичні програми... Вже - 5 років! Свій перший ювілей "Довіра" відзначила цьогорічного травня. А оскільки сьогодні вона - у всіх на слуху, то видалося доречним поспілкуватися з цього приводу з її директором - журналістом Сергієм САЙ-БОДНАРОМ. .

      - Далеченько ви забилися. Усі намагаються облаштуватися в центрі...

     - А нам більше подобається тут: краще і спокійніше.

      - Пане Сергію. Тільки й чутно з усіх боків: FМ-радіо... А що, власне, означають ці дві літери?

     - Вони прийшли на простори колишнього Радянського Союзу разом з розширенням частотного радіодіапазону як модне запозичення із Заходу. "FМ" українською перекладається як "частотна модуляція".

      - Почнемо з чистого аркуша: як виникло Радіо "Довіра"?

     - Я, мабуть, відразу розкрию карти: наші засновники - група фундаторів "Приват-банку". Їхньою ідеєю було створення повноцінного мас-медійного холдингу, який, в принципі, на сьогодні вже існує: це - Радіо "Довіра", УНІАН, телеканал "Приват-Дніпро-ТV", телевізійне інформаційне агентство "Вікна", яке виробляє для телеканалу "ТЕТ" інформаційні програми, "Комсомольская правда" в Украине". Були й інші газети. В той час С. Тигипко очолював "Приват-банк" і розвивав мас-медійний напрямок.

      - Така собі імперія...

     - Не найгірша, мабуть, ідея, бо це - вітчизняні інвестиції, передусім. Це - приватні засоби масової інформації...

      - А в чому, на Вашу думку, перевага приватних мас-медіа перед державними?

     - Впродовж п'яти років у "Довірі" мені було дуже легко контактувати із своїми засновниками. Ми зустрічалися кілька разів на рік, вони визначали "коридор" поведінки, не обмежуючи творчої свободи, а далі все залежало від творчого колективу. Це, мабуть, найголовніше для тих, хто працює в інформаційній сфері.

      - Як визначити, де закінчується свобода і починається вседозволеність. Нинішня свобода, що наче зірвалася з цепу, руйнує самі основи моралі.

     - Я не хотів би займатися теоретизуванням. Нехай науковці роблять аналізи й висновки. Я - практик. Попри всілякі претензії до нас з боку Національної ради з питань телебачення і радіомовлення після виникнення так званого "касетного скандалу", ми живемо, працюємо і, сподіваємося, й надалі матимем можливість вибирати собі партнерів. Так, принаймні, я розумію свободу слова.

      - Ви були серед перших FМ-станцій?

     - Ні, ми - з другої хвилі. Перша була у кінці 80-х. "Довіра" була другою, що стала транслювати програми не тільки на території Києва і Київської області, а й за їх межами. З 1997-го по 1999-й ми охопили 12 областей, а потім створили найбільшу радіомережу, об'єднавшись із телерадіокомпанією "НБМ-Ніко" з Чернівців, - перший прецедент об'єднання двох недержавних радіомереж. Результатом його стала перша всеукраїнська FМ-мережа.

      - До речі, чому "Довіра"? Взявши на себе сміливість (чи зухвальство) сказати так, в чому вбачаєте довіру слухачів до себе?

     - В тому, що ми жодного разу не піддурили людей, намагаючись спекулювати на їхній довірі: мовляв, вірте нам, ми надаватимемо вам безкоштовні послуги... Тому ми не працюємо з жодним благодійним фондом. А, загалом, все прозаїчніше: існувала фірма "Довіра" - засновник ряду популярних мас-медіа. Цей бренд уже був розкручений на ринку, тому вирішили не змінювати назву.

      - Перед нашою зустріччю провела міні-опитування: "Що ви знаєте про Радіо "Довіра"? Більшість чула про таке, а слухають в основному в маршрутках, на дачі.

     - Раніше це нас доволі боляче зачіпало. Коли тільки починали, в ефірі працювало близько 16-ти станцій, кожне місце в рейтингу було дуже важливим, і ми ревниво ставилися до похибок в один чи два пункти. Сьогодні лише в столиці працює близько 30 станцій, і кожний шукає свою нішу. Ми - не музично-розважальні, ми - музично-інформаційні: 40 відсотків - інформаційний ряд, 60 - музичний. Причому, орієнтуємося на серйозну, дорослу публіку, а не на тінейджерів (підлітків - ред.) Ми свідомо йдемо на звуження своєї аудиторії. Зате за результатами опитування наша аудиторія - одна з найякісніших. Це - люди з духовним потенціалом, інформаційними запитами, самодостатні економічно, що важливо й для рекламодавців, оскільки ми живемо за їх рахунок. Цікаві слухачам і тим, що 20 відсотків програм нашого ефіру - програми Радіо "Свобода".

      - А як ви співпрацюєте з цією авторитетною станцією?

     - Ділимося ефірним часом, обмінюємося програмами. Наші працівники беруть участь у створенні її передач, спільних ефірів. Наших журналістів "Свобода" запрошує на стажування.

      - Як надовго?

     - Наприклад, на три місяці.

      - Ваші працівники послуговуються в ефірі якою мовою?

     - Українською і російською, оскільки ведемо мовлення у східному і південному регіонах України, де розмовляють здебільшого російською. Питання мови - чи не найболючіше. Я особисто підтримую вимогу Національної ради збільшувати відсоток українського мовлення... До речі, коли об'єднувалися з "Ніко-FМ", ми зіткнулися з цим. Гадали, що найскладніші питання - технічні, організаційні. Виявилося - мовне... Тому й ведемо програми двома мовами, щоб тримати слухача на своїй хвилі.

      - Думаю, час вирішить цю проблему. Помітно збільшилася кількість саме молодих людей, які розмовляють вишуканою українською...

     - Принаймні, вже не соромляться.

      - Можливо, я плутаю ведучих "Довіри" із меткими на язик ведучими інших FМ-станцій, які створюють хіба що додаткові джерела шуму, але з претензією на вселенський. Так і пригадується Козьма Прутков: "Якщо у тебе є фонтан, заткни його. Дай відпочити і фонтану". Днями слухала: "Наташенька, поздравляем... Передайте мужу, что мы этих лохов, сделаем..."

     - У нас немає ведучих із таким стилем роботи. Повторюю, ми працюємо на аудиторію із запитами.

      - Пане Сергію, Ви назвали себе музично-інформаційними. А звучать на "Довірі" пізнавальні, просвітницькі, духовні передачі?

     - Достатньо, ще на початку ми були чи не єдиними серед FМ- станцій з найбільшою кількістю авторських програм - дитячих, музичних... Впродовж двох років останніх реалізуємо проекти "З "Довірою" - до моря", "З "Довірою" - у гори". Єдині маємо своїх кореспондентів на узбережжі Азовського і Чорного морів. Обидва проекти популяризують українські курорти, ознайомлюють з історією і пам'ятками тих місць, де вони знаходяться. Думаю, це, хоч і невеликий, але внесок у справу розвитку вітчизняних курортів.

      - Ювілеї - це і підсумок зробленого. Відзначені нагородами?

     - Гадаю, комерційні радіостанції в Україні, а "Довіра" - одна з них, не на такому рівні, щоб отримувати державні нагороди. Є багато достойників у пресі, на ТБ. Ми ж вважаємося розважальним видом ЗМІ. Найсуттєвіше для нас - ми відбулися як мережа. "Довіру" сьогодні визнають і слухачі, і влада. Мабуть, це найголовніше - закріпити свої позиції на ринку.

      - Ви з першого дня - керівник Радіо "Довіра"?

     - Так.

      - І як Вам на цій посаді?

     - Якщо цікаво, то не відчуваєш втоми - ні фізичної, ні моральної. Коли прийшов сюди - це було новомодне радіо. Ось уже 5 років освоюю ази радіорекламного ринку.

      - Ваш колектив...

     - Невеликий і молодий. Працюють не тільки журналісти за фахом. Скажімо, Ігор Ларін навчався у медичному, але зрозумів: не його покликання. Він, не боюся перебільшення, - один із найкращих шоуменів України. У нас працювало багато цікавих людей: Олег Буренін - зараз на "Новому каналі". Із нинішніх - Валерій Шершень співпрацює з ІСТV, Олександр Лірчук - з УТ... На комерційних радіостанціях працюють ті, кому від природи щось дане і вони вміють реалізувати себе творчо. У нас немає "позвоночних". "Довіра" - одна з небагатьох станцій, де плинність кадрів мінімальна. Ми дорожимо довірою і слухача, і власного колективу, бо все, що було створено нами за цей час - заслуга цього колективу передусім.

      - Ви вже відпочивали?

     - Так, у своєму рідному селі, на Вінниччині...

     У сітці мовлення Радіо "Довіра" мене заінтригували назви: "Вільні вуха", "Досьє", "Довіряй, але перевіряй", "Жіночі штучки", "Україна і світ", "Листи на "Свободу", "7 днів демократії", "Права людини: українська реальність", "Економічний журнал", "30 хвилин у різних вимірах", "Моніторинг тижня", "Розмова на часі", Хіт-парад "Недільні маневри"... І вам цікаво? То шукаймо в безмежному ефірі Радіо "Довіра", гасло якого: "Все починається з "Довіри".

Розпитувала Надія МАРКОВА

• Перейти до решти статей 2002-го року       • Перейти до статей за інші роки
  Розміщення реклами  
  Розміщення реклами  
  Вгору  На головну  Мапа порталу  Контакти
 

:: Наш хостер ::
"ColoCall"

 

Відвідайте:


"Подих ефіру"

Західно-українська
банерна мережа

 

Українська Банерна Мережа
 

Українські 120x60
pagerank search engine optimization
Rambler's Top100

© Борис Скуратівський, 1999-2024